Właśnie minęły dwa lata od chwili, kiedy zaczęliśmy w formie bloga dzielić się z Wami tym, co w Bibliotece słychać, jak wygląda nasza praca, czym każdego dnia zajmują się bibliotekarze jednej z największych Bibliotek w kraju. Dzięki wpisom na BUWlogu wiecie więcej o tym, co lubimy czytać, co ciekawego mamy w zbiorach, w jakich przedsięwzięciach wzięliśmy udział.
Z okazji drugich urodzin chciałbym jednak podzielić się z Wami tym, co pokazują nam statystyki odwiedzin naszej strony: ilu Was jest, z jakich krajów i miejscowości nas czytacie, jak często do nas zaglądacie, ale również: jakie są wasze preferencje i najpopularniejsze artykuły. Danych dostarcza niezawodny wujek Google pozwalający zobaczyć więcej, niż możemy sobie wyobrazić.
Statystyki prowadzone od połowy stycznia 2015 roku pokazują, że odwiedziło nas od tego momentu ponad 17 tysięcy użytkowników, z czego blisko 39% powraca do nas powtórnie. Czytelnicy bloga wygenerowali 69 tysięcy odsłon różnych stron, średnio spędzając na naszym blogu niewiele ponad 2 minuty.
W większości nasi czytelnicy odwiedzają nas z Polski – 82% sesji, 5,5% to odwiedzjący z USA, następnie już poniżej 1% każdy (co nadal daje po kilkaset wejść na stronę dla każdego Państwa): Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, Rosja, Francja, Japonia, Holandia. Jeśli chodzi o Polskie miasta to w czołówce jest Warszawa – 65%, Kraków – 2%, Wrocław – 1,5 %, Poznań i Łódź niewiele ponad 1% sesji. Trudno znaleźć miejscowość w Polsce czy kraj na świecie, z którego nie byłoby przynajmniej jednego (nawet pomyłkowego) wejścia na BUWloga.
Dopiero od niedawna analizujemy dane demograficzne dot. naszych czytelników. Z tych danych wynika, że osoby nas odwiedzające w 1/3 są w przedziale wiekowym 25-34 lata, 1/5 w przedziale 35-44 oraz blisko 20% to osoby w wieku 18-24 lata. 75% z odwiedzający BUWloga to kobiety.
BUWlog po prostu jest, nie prowadzimy żadnych kampanii promujących, nie zabiegamy o linkowanie na innych stronach, piszemy dla Was, a Wy nas znajdujecie. Jak? W 47% przypadków jest to bezpośrednie wejście na stronę, 26,5% przypadków poprzez wyszukiwarkę, 14% stanowią media społecznościowe, a pozostałe przypadki to linki odsyłające.
Bardzo ciekawe są dane, jakich dostarcza Google odnośnie sprzętu z jakiego korzystają nasi odbiorcy. W ponad 90% przypadków jesteśmy odwiedzani przy wykorzystaniu komputerów, 7,5% stanowią telefony komórkowe, niewiele ponad 2% to tablety. W przypadku komputerów najpopularniejsze przeglądarki to: Chrome – 59%, Firefox – 20% oraz Internet Explorer – 13%. Wykorzystywany system operacyjny to najczęściej Windows – 75%, Macintosh – 14% oraz Android – 6%. Jeśli chodzi o ruch mobilny, to 61% spośród czytelników korzystających z telefonów i tabletów odwiedzając naszą stronę korzysta z systemu Android, 21% z iOS, a 13,5% z Windows i Windows Phone.
Na koniec chciałbym pokazać najpopularniejsze wg dostępnych statystyk wpisy, gdzie różnice w ilości odwiedzin są właściwie żadne, każdego blisko 700, jednocześnie zachęcając do przeczytania tych, którzy jeszcze ich nie czytali.
BUW i Hulakula, czyli historia pewnego sąsiedztwa w pytaniach i odpowiedziach
BUW od podszewki. Część 14. Zwykły, niezwykły oddział BUW – Centrum NUKAT
BUW od podszewki. Część 5. Oddział Rozwoju Zasobów Elektronicznych
BUW od podszewki. Część 13. Gabinet Rycin
Filip Łazicki, Oddział Promocji, Wystaw i Współpracy
100 lat!
🙂
200 lat!
300 lat! 🙂
Kto da więcej? 🙂